Vorige week heb ik eindelijk mijn nieuwe warmtepomp laten installeren, en nu ben ik bezig met het aanvragen van de subsidie daarvoor. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het hele proces van het aanvragen van de ISDE subsidie voor warmtepompen? Is het ingewikkeld en hoeveel tijd kost het ongeveer? Ook hoor ik soms dat je scherpe documenten moet hebben zoals een factuur met alle verplichte elementen. Moet je daarbij echt heel nauwkeurig zijn, want ik wil geen risico lopen dat mijn aanvraag wordt afgewezen. Zijn er tips om het sneller of makkelijker te regelen? Wie kan mij vertellen hoe het bij hen is verlopen?
6 weergaven

Op mijn beurt kan ik zeggen dat ISDE subsidie aanvragen voor warmtepompen vaak best te doen is, mits je goed voorbereid bent. Het is belangrijk om rekening te houden met alle voorwaarden van RVO, vooral de eisen aan facturen en technische specificaties van de warmtepomp. Ik ben zelf begonnen met het controleren of mijn warmtepomp aan de juiste meldcode in de database voldoet, wat overigens een van de 12 controlepunten is. Ook het verzamelen van alle officiële documenten was een klusje, maar dankzij duidelijke instructies verliep het toch soepel. Het proces kan gemiddeld tussen de 5 en 6 weken duren. Let ook op dat je de subsidie pas kunt aanvragen nadat de maatregel is uitgevoerd en volledig is betaald. Mijn ervaring leert dat wie rustig en nauwkeurig te werk gaat, met minder vertraging te maken krijgt.